
Apple’i ökosüsteem on tuntud oma suletuse ja turvalisuse poolest, kuid tihtipeale võib see osutuda isegi liiga suletuks ja turvaliseks. Eriti keeruline on see olukorras, kus kasutaja on oma Apple ID konto parooli ära unustanud.
Ehkki tegu on äärmiselt olulise parooliga, on üllatavalt palju neid, kes on piisavalt hooletud ega ole seda piisavalt sügavale oma ajukurdudesse salvestanud. Parooli taastamine läbi Apple’i klienditeeninduse on võimalik, kuid kõik, kes on selle kadalipu läbinud, ei taha seda millegipärast enam korrata. Kui kasutaja on oma iPhone’ile või iPad’ile määranud kaheastmelise turvakontrolli, siis on see hoopis võimatu isegi Apple’i jaoks.
Selleks, et teha asja kasutajate jaoks veidi lihtsamaks on Apple oma iOS 15 operatsioonisüsteemi lisanud võimaluse, et kasutaja saaks määrata kontaktisiku, läbi kelle saab pääseda oma kontole ligi ka siis, kui Apple ID parool või seadme ekraaniparool on ununenud.
Kõige tähtsam on leida esmalt õige ja usaldusväärne isik, kelle iSeadmete iOS opsüsteem on vähemalt 15.0 ja kes on vanem kui 13 aastane. Kui kasutusel on Family Sharing, siis leiab ilmselt kõige parema kandidaadi taastekontaktiks just pereliikmete seast. Lisaks peab taastekontakti seadmel olema samuti aktiveeritud kaheastmeline identifitseerimine ning ekraaniparool. Ära ei tohi unustada ka seda, et iOS 15 peab olema ka kõigis sinu enda seadmetes.
Taastekontakti seadmiseks tuleb esmalt avada oma telefoni sätted, ning seejärel klikkida oma Apple ID kontol. Avanenud kontol tuleb valida Password & Security, sealt omakorda Account Recovery. Seal avaneb võimalus +Add Recovery Contact. Kui on sobiv isik valitud, olgu siis pereliikmete seast või mujalt, tuleb neile saata temaatiline sõnum, mille Apple ise on juba eelnevalt valmis kirjutanud.
Kui parool on ununenud, siis tuleb kasutajal esmalt tõestada mõningaid oma kontoga seotud andmeid, misjärel tuleb ühendust võtta taastekontaktiga. Taastekontakt peab omakorda avama oma telefonisätted, liikuma seal Password & Security alajaotusesse Account Recovery, klikkima seal olevale hajameelse kasutaja nimele ning valima sealt alajaotuse Get Recovery Code. Antud kood tuleb seejärel edastada jännijäänud aiföönikasutajale, et see saaks uuesti ligipääsu oma kontole.
Eeltingimusi arvestades pole protsess kõige lihtsam, kuid siiski oluliselt mugavam kui tegeleda reaalse parooli unustamisega kaasnevate probleemidega.