Mida teha, kui iPhone’i Face ID ei tööta?

#Face ID #iPhone
2 min lugemine

Face ID on vaieldamatult üks mugavamaid võimalusi oma telefoni privaatsuse tagamisel. Tänu sõrmejäljesensori puudumisele on see ka paraku ainus mugavusvõimalus kasutaja identifitseerimisel. Ometi võib paratamatult tekkida olukordi, kus Face ID mingil hetkel keeldub teadmata põhjusel koostööst. Anname siin sellise olukorra jaoks mõned lihtsamad näpunäited, enne kui telefon parandusse viia.  

 

Kontrolli oma telefoni Face ID sätteid 

Esimese asjana tuleks üle vaadata telefoni Face ID sätted. Selleks mine oma telefoni sätetesse ning vali sealt Face ID & Passcode. Peale oma parooli sisestamist saad sa kontrollida, kas su Face ID on üldse sisselülitatud. Face ID pakub ligipääsu erinevatele funktsioonidele, nii et vaata, kas kõik need on ikka aktiveeritud.  

Kontrolli ekraanikaamerat 

See võib tunduda küll liiga endastmõistetavana, kuid vaata, et su ekraanikaamera objektiiv oleks täiesti puhas. Vajadusel puhasta seda pehme ja niiske lapiga ning kuivata seejärel. Isegi sõrmejälg võib osutuda segavaks faktoriks.  

Kontrolli operatsioonisüsteemi 

See võib taas tunduda liiga elementaarsena, kuid vahel võib vananenud operatsioonisüsteem esile kutsuda anomaaliaid telefoni käitumises. Igaks juhuks värskenda oma iPhone’i operatsioonisüsteem kõige värskema versiooni peale. Telefoni operatsioonisüsteemi olukorda saad vaadata, kui avad telefoni sätted, valid sealt General ja Software Update.  

Taaskäivita iPhone  

Jällegi üks esimesi asju, mida telefoni kummalise käitumise puhul teha. Telefoni taaskäivitamine võib aidata paljude probleemide korral.  

Lähtesta Face ID 

Mis halvasti, see uuesti. Kui avad telefoni valiku Face ID & Passcode, siis leiad sealt punase kirjaga valiku Reset Face ID. See eemaldab telefonist sinu eelmise ’näo’ ning laseb sisestada uue.  

 

Kui ülaltoodud nippidest kasu ei olnud, ning Face ID endiselt ei funktsioneeri, siis pole muud, kui pead pöörduma abi saamiseks spetsialistide poole.  

ehk Digitaat on digitaalsete lugude pajataja. "Nimi on vastavuses minu vanusega, pikaajaliste kogemustega erisuguse digikraamiga ning sooviga ning oskustega pajatada lugusid" muigab ta. Ta usub, et hea tehnika peab kohanema inimesega, mitte vastupidi ehk intuitiivsus ennekõige – olgu siis tegu kasutajaliidese või disainiga. "Less is more," ütleb ta – efektiivsus ja säästlikkus on elementaarsed nii visuaalselt kui ka teostuslikult, st masin/aparaat võiks teha väiksema ressursiga enamat. Samuti soovitab ta, et töötavat asja parandada ei maksa. Oma argielus ei saa Digitaat üle ega ümber wifist ja 4G andmesidest, nutitelefonist iPhone ega ka digifotograafiast: "Ehk siis hetkel Sony RX100 II," loetleb ta kasulikke ja vajalikke tehnoloogiaid. "Kuigi olevikust ei saa rääkida minevikus, siis minu jaoks algas digimaailma avastamine ilmselt hetkest, kui müüsin maha oma HTC Desire HD ja soetasin omale esimese 5-tollise ekraaniga nutitelefoni Dell Streak 5. See oli moment, kus ma n-ö tavatarbija rollist siirdusin friigi-digimaailma," meenutab ta. "Igasugust tarkust on hea levitada," näeb ta endal olulist rolli. "Digitarkus on aga kaasaegne tarkuse vorm, millest paljud minu eakaaslased kipuvad ilma jääma. Teisi aidata ongi hea."