Kui palju sa YouTube’is raha võid teenida?

#YouTube
4 min lugemine

YouTube on maailmas populaarsuselt teine veebileht. Tänu oma praktiliselt piiramatule mahule on see suurepärane koht info otsimiseks või lihtsalt meelelahutuseks.

 

Mitmete inimeste jaoks on see aga ka täiesti arvestatavaks sissetuleku allikaks. Äkki olete isegi kuulnud lugu 8-aastasest poisist, kes otsustas teha oma YouTube’I kanali, kus ta mänguasju ümbristest lahti pakkis (unboxing) ja mille abil teenis aastas 26 miljonit dollarit! Kuigi sellised summad tunduvad tõepoolest peadpööritavad, siis enamus juutuubereid peab leppima märksa tagasihoidlikumate summadega.

 

Tellijad on tähtsad, aga…

 

Peaaegu iga populaarse või mitte nii populaarse juutuubikanali omanik hoolitseb oma tellijate eest. Täpsemalt nende arvu kasvu eest. Iga video alguses, lõpus või keskel kutsub kanali omanik vaatajaid liituma teiste kanali tellijatega, et värsked videod võimalikult kiiresti nendeni jõuaksid. Reaalsuses on aga globaalne populaarsus raske tulema, üle 37 miljoni YouTube’I konto seast on ainult 22 000 rohkem kui miljon tellijat. Tellijate arv on aga üks põhilisi, kuid mitte ainuke faktor sissetulekute kasvatamiseks. Enamusel edukatest sisuloojatest YouTube’is on 50 000-500 000 tellijat, mis tähendab, et ainult sellest sisuloojad ära ei ela.

 

Salapärane CPM ütleb hinna

 

Need, kes loodavad oma juutuubikanali populaarsusest lõigata tulu läbi Google’I partnerprogrammide reklaami, puutuvad kokku salapärase täheühendiga CMP (cost per mille) ehk tuhande vaatamise hind. See on number, mis sõltub väga mitmest erinevast näitajast nagu asukoht, hooajalisus ja teema. Nii on näiteks äriteemaline sisu kõrgema koefitsiendiga kui näiteks sinu isiklik videoblogi.

CMP on üldiselt väga muutliku suurusega, kuid reeglina jääb see kuhugi 2-5 dollari vahele tuhande vaatamise eest. Kui su kanali CMP on näiteks 5 dollarit, siis tähendab, et miljoni vaatamise eest teenid sa 5000 dollarit. Kui aga arvestada, et keskmine YouTube’I video saab vaid mõned tuhanded vaatamist, siis on selge, et elatusallikana seda võtta on raske isegi populaarsel juutuuberil.

 

Mängu tulevad lisatuluallikad

 

Kui sa tahad YouTube’is rohkem raha kokku kühveldada, siis pead sa vaatama oma tellijate koguarvust kaugemale ja astuma järgmisi samme.

 

Nänn

Oma nime või kaubamärgiga nänni müües võib juutuuber teenida märgatavalt rohkem. Tassid, T-särgid, suveniirid, õppevideod – kõik need võivad tänu kanali fännidele tuua tulu kordades rohkem kui reklaam.

 

Sponsorid

Sisuloojad võivad küsida raha ka otse sponsoritelt, et käsitleda mingit nende jaoks olulist teemat või tutvustada mõnda sponsori toodet ehk teenust. Summad on siin reeglina isikliku kokkuleppe küsimus, kuid üldiselt suuri summasid siin ei liigutata, vaid need jäävad mõnest sajast mõne tuhande dollari/euroni. Näiteks 100 000 tellijaga suunamudija saab sponsoreeritud video eest teenida keskmiselt umbes 12 500 dollarit. Mõistagi peab ka siin piiri pidama, sest kui sisulooja pole oma reklaamivideotest just kunstiteoseid teinud, siis võivad sellised makstud teated muutuda fännidele tüütuks ja nad siirduvad otsima põnevamaid kanaleid.

 

Tasuta nänn

Sõltuvalt kanali profiilist võib sisulooja saada teatavat tulu ka talle arvustamiseks saadetud kraamist, olgu siis tegu kosmeetika või tehnikaga. Siin pole võimalik mingit täpsemat numbrit nimetada, kuigi ka siin sõltub paljugi kanaliomaniku tellijate arvust. Eeskätt muidugi arvustatava kraami hind. Kuid odavast kraamist on firmad valmis loobuma üsna kergekäeliselt, siis tahavad näiteks tehnikafirmad oma kallima hinnaga tooteid tagasi, et anda neid arvustamiseks ka teisele juutuubikanalitele. Odavaid telefoni, arvutividinaid või praktiliselt kasutamata kosmeetikat võib oma fännidele normaalse hinnaga maha müüa või loosida neid näiteks välja oma kanali vaatajate-tellijate vahel.

 

Patreon

Patreon on koht eriti andunud fännide jaoks, kes on nõus juutuuberi personaalse või taustainfo eest välja käima oma vaevaga teenitud veeringuid. Ka siin on võimalik teenida kopsakamaid summasid, kui reklaami eest, aga selleks on vaja suurt hulka tellijaid-jälgijaid.

 

Lõpetuseks – tasuta tarkus

Lõpetuseks tahaks lisada veel ühe üsna elementaarse mõttekäigu. Selleks, et oma kanalile saada arvestatavat kogust tellijaid, pead sa selle tegema ilmselt võõrkeelse. Soovitavalt valides võimalikult suurearvulise keelegrupi. Suure tõenäosusega siis ingliskeelse, aga miks mitte ka venekeelse. Samuti on väga suurearvuline ka hiina ja hindi keele kasutajaskond. Mis muud, kui uusi keeli õppima 😊

 

 

 

 

 

 

 

ehk Digitaat on digitaalsete lugude pajataja. "Nimi on vastavuses minu vanusega, pikaajaliste kogemustega erisuguse digikraamiga ning sooviga ning oskustega pajatada lugusid" muigab ta. Ta usub, et hea tehnika peab kohanema inimesega, mitte vastupidi ehk intuitiivsus ennekõige – olgu siis tegu kasutajaliidese või disainiga. "Less is more," ütleb ta – efektiivsus ja säästlikkus on elementaarsed nii visuaalselt kui ka teostuslikult, st masin/aparaat võiks teha väiksema ressursiga enamat. Samuti soovitab ta, et töötavat asja parandada ei maksa. Oma argielus ei saa Digitaat üle ega ümber wifist ja 4G andmesidest, nutitelefonist iPhone ega ka digifotograafiast: "Ehk siis hetkel Sony RX100 II," loetleb ta kasulikke ja vajalikke tehnoloogiaid. "Kuigi olevikust ei saa rääkida minevikus, siis minu jaoks algas digimaailma avastamine ilmselt hetkest, kui müüsin maha oma HTC Desire HD ja soetasin omale esimese 5-tollise ekraaniga nutitelefoni Dell Streak 5. See oli moment, kus ma n-ö tavatarbija rollist siirdusin friigi-digimaailma," meenutab ta. "Igasugust tarkust on hea levitada," näeb ta endal olulist rolli. "Digitarkus on aga kaasaegne tarkuse vorm, millest paljud minu eakaaslased kipuvad ilma jääma. Teisi aidata ongi hea."