Allikas: Shutterstock

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) e-Eesti esitluskeskusele loovad Eestit, e-teenuseid ja e-valitsemist tutvustava virtuaalreaalsuse (VR) lahenduse Telia Eesti AS, Babahh Media OÜ ja Idea AD AS.

 

Mis on VR-lahenduse eesmärk?

 

EAS-i e-Eesti esitluskeskuse juhi Anna Piperali sõnul on VR-lahenduse eesmärk kinnitada Eesti kui e-riigi kuvandit, tutvustades riiki e-lahenduste ja ärikeskkonna uuendusliku tehnoloogia vahendusel sõltumata asukohast. “Rahvusvaheline huvi meie e-riigi vastu on suur, ka e-Eesti esitluskeskus võtab täna vastu juba maksimaalselt huvilisi, kuid näeme, et see huvi on järjest enam suurenemas. VR-lahendus on põnev vahend, mis annab meile lisavõimaluse jõuda rohkemate inimesteni, nende asukohast olenemata,” sõnas Piperal. “Samuti on see meile oluline turundusvahend, mis toetab mainekujunduslikult ka IT-sektori eksporti ning välisinvesteeringuid,” lisas ta.

E-Eesti esitluskeskuse juht Piperal selgitas, et VR-lahendus oleks lisavõimalus ka e-lahenduste esitlejatele, kes osalevad rahvusvahelistel konverentsidel ja messidel, aga samuti näiteks välisesindajatele ja saatkondadele. “Näeme, et seda võiks kasutada ka näiteks Tallinna Teletornis, Lennusadamas või Lennart Meri Tallinna Lennujaamas,” lausus ta. EAS-i eesmärk on teenindada vähemalt kümme üritust aastas ning jõuda VR-lahenduse kaudu vähemalt 100 000 kasutajani esimesel aastal.

Jätkusuutlik lahendus

 

Telia ärikliendi müügijuhi Rivo Roosilehe sõnul on pakutud brauseripõhine lahendus jätkusuutlik ning selle struktuur loodud nii, et lahendust saaks laiendada võimalikult efektiivselt ja madalate kuludega, säilitades samal ajal sisu kvaliteedi. “Meie poolt välja töötatud lahendus on väga mitmekülgsete võimalustega ning lihtne ja kasutajasõbralik. Brauseripõhisus tähendab seda, et kasutaja ei pea loodud virtuaalreaalse keskkonna nägemiseks midagi oma seadmesse paigaldama. Loodavasse keskkonda on lahenduse abil võimalik liidestada ka mistahes olemasolevaid keskkondi, olgu selleks siis mõne ametiasutuse veebileht, Youtube või Facebook,” iseloomustas Roosileht Telia poolt pakutavat tehnilist lahendust.

 

Vaatajale kuuldava ning nähtava virtuaalkeskkonna tootmise ja arendamise eest vastutava Babahh Media juhatuse liikme Anne Luhaäär-Miku sõnul on Babahhil hea meel alustada lahenduse tootmist, mis uudse ja laheda viisi kaudu tutvustab inimestele e-Eestit. “Valmivat lahendust on võimalik vaadata mitmel erineval seadmel ja mitmel kontinendil. Mul on väga hea meel, et Eesti on võtnud vastu julge otsuse tutvustada end ja oma e-teenuseid maailmas niivõrd unikaalsel moel,” lisas Luhaäär-Mikk.

 

Idea AD loovjuhi Elen-Greete Jaadla sõnul lähtuti keskkonna loovkontseptsiooni väljatöötamisel suuresti virtuaalreaalsuse kui uue meediumi pakutavatest võimalustest. “Selle lahenduse puhul ei keskendu me konkreetsele ekraanile, vaid sealt avanevale suurele ruumile, kus on igas nurgas midagi avastada. Asetame vaataja loodavas keskkonnas peategelase rolli ning haarame kütkeisse tema nägemis- ja kuulmismeele, et avada talle mängulisel moel erinevaid Eesti e-riigi teenuseid,” selgitas Jaadla.

Mida VR-lahendus hõlmab?

 

Telia, Babahh Media ja Idea AD koostöös valmiv VR-lahendus hõlmab kogu tehnilist teostust, kümmet 360-kraadist videoklippi ning kolme ekspositsiooni lahenduse loomist. Kasutajatel on võimalik VR-prillide, veebilehitseja või nutitelefoni vahendusel audiovisuaalse kogemusega tutvuda Eesti ja e-riigiga. Eesmärk on anda edasi e-maailma lihtsust, loogilisust, kasutajasõbralikkust ja nutikust, kasutades realistlikke audiovisuaalseid lahendusi koos interaktsiooni võimalustega.

 

EAS kuulutas 2016. aasta augustis välja rahvusvahelise riigihanke Eestit ja e-riiki tutvustava VR-lahenduse loomiseks. Hankes osalemiseks esitasid taotluse kaksteist ettevõtet, neist kümme vastas esitatud kvalifitseerimistingimustele. Üle poole neist olid Eesti ettevõtted.