Kristiine esinduse seminarid õnnestusid, rahvast oli palju ja küsimused asjalikud

#seminar
2 min lugemine

Oktoobris toimus Telia Kristiine esinduses kaks asjalikku seminari, kus ärikliendid said head nõu küberturvalisuse ja moodsaimate sidelahenduste alal.

 

Seminarid olid üpris rahvarohked, mõlemal osales ligi paarkümmend inimest, kes olid kohale tulnud kindla eesmärgiga teadmisi koguda: küsiti küsimusi ja mõeldi kaasa. On näha, et kliendid tahavad uute võimaluste kohta rohkem infot. Sellisel seminaril, kus kõik klientide küsimused saavad reaalajas vastused reaalsetelt inimestelt, kus saab vestelda ja arutada, on oma koht olemas isegi nüüdsel info ülekülluse ajastul.

Äriarendusjuht Anneliis Rätsep andis soovitusi, kuidas olla kindel ettevõtte internetiturvalisuses ja mida selleks ise ära teha saab, tutvustas kuulajatele Turvaneti võimalusi.

Koolitusspetsialist Heigo-Aulemb Ensling tegi ülevaate äriklassi sülearvutitest, rääkis lahti, miks kaks pealtnäha sarnast arvutit on äärmiselt erineva hinnaga. Huvitava tõendusena tõi ta välja asjaolu, et kasutatud arvutite müügikuulutusi jälgides torkab silma sealne suur äriklassi arvutite esindatus. See on ka loogiline, kuna nn tavaline arvuti sageli lihtsalt ei kesta nii kaua, et seda ka kasutatud kujul puhta südametunnistusega müüa saaks.

Küberturbe eksperdid Martti Kebbinau ja Holger Rünkaru vastasid ilmselt üsna sagedasele küsimusele: kas väikefirma ikka vajab küberkaitset? Vastus on ilmselge „jah“. Rünnatakse kõiki, mida paremini suurfirmad end kaitsevad, seda suuremas ohus on väiksemad ettevõtted. Kaitsmata pisifirma ründmaisest saadud tulu võib olla küll absoluutnumbrites väike, kuidas samas on ka „tööjõukulu“ kurjategijatele väiksem, seega – madalal rippuvad „viljad“ nopitakse igal juhul varem või hiljem ära. Puudutati ka küberhügieeni esimest ja võibolla tähtsaimatki kaitseliini – töötajate pidevat koolitamist.

Äriarendusjuht Pearu Tamm rääkis ükskipulgi lahti, kuidas kasutada uut kommunikatsioonilahendust Smart Connect, kuidas see aitab kliendikontakte säilitada ja meeskonnal omavahel suhelda. Esitlus pani mõtlema – kas ettevõtja üldse teab, kui palju jääb firma üldnumbrilt kõnesid vastamata? Mitu inimest kuulevad kinnist tooni, kui klienditeenindaja juba räägib mõne kliendiga? Kas mobiiltelefonilt helistades tuleks kuvada firma üldnumbrit? Peale selle selgus, et Smart Connectiga on lihtne töökorradust automatiseerida, näiteks telefonikoosolekuid ajastada.

Äriarendusjuht Jüri Speek kirjeldas, kuidas uus ärikliendi 5G mobiilipakett lahendab totrad olukorrad, kus töötajatel vahepeal nett otsa saab. Piiramatu maht kõigile ja madalam kuutasu kõnetas ka kuulajaid.