Kuigi PlayStation 5 on veel täitsa aktuaalne ja nõutud toode, ollakse siiski toimetamas juba ka PlayStation 6-ga.

 

Nagu arvata võib, ei ole Sony ise veel midagi uue põlvkonna konsoolidest rääkinud. Seda siis seetõttu, et praegune masin on alles kaks aastat vana ja pole veel keskikkagi jõudnud. Lisaks on uus konsool eeldatavasti alles vägagi toores faasis ja liiga palju infot ei ole hea ette avaldada.

Samas on PlayStation 6 siiski intrigeeriv ja sellega seonduv info paljude jaoks kahtlemata huvitav. Seega on kõlapinda leidnud arengud, mis on seotud hoopis kolmandate osapoolte toimetamistega.

Nimelt soovib Microsoft ära osta väga suurt mängude tootjat nimega Activision Blizzard. See on aga oma olemuselt kolossaalselt suur tehing (lausa ca 69 miljardi dollari suurune) ja seetõttu uuritakse ettevõtet ja tehingut erinevate osapoolte ja ka regulaatorite poolt põhjalikult ning sõlmitakse ka erinevaid eelkokkuleppeid.

 

Allikas: Pixabay

 

Siin tulebki mängu Sony, kelle tarbeks on ActiVision varasemalt loonud mitmeid eksklusiivseid mänge. Microsoft aga toodab teadupärast PlayStation-i suurimat konkurenti, millel nimeks Xbox.

Sony püüab loomulikult vältida olukorda, kus populaarsed ja seni vaid neil olnud mängud muutuvad kättesaadavaks ka konkureerivale platvormile. Või veel hullem ainult Xbox-ile. Samuti võib siia nimekirja halvemal juhul lisada ka need mängud, mida toodab Activision ja mis täna on kättesaadavad mõlemale konsoolile. Kui Microsoft peale ostu Sonyle „kraani“ kinni keerab ja PlayStation-ile enam mänge ei paku, on asjad hapud. Tuntumatest mängudest võib siin välja tuua näiteks Call of Duty ja World of Warcrafti. Nende Xboksile eksklusiivseks muutmine oleks vägagi suure mõjuga.

Nii ongi osadest dokumentidest näha, et Microsoft on välja pakkunud, et Activisioni mängud on Sony PlayStation-ile toetatud ja kättesaadavad kuni 2027 aastani.

 

Siit võib aga lihtsasti järeldada, et umbes sel ajal, ehk näiteks 2027 aasta jõuludel, ilmubki PlayStation 6.

Ajalises mõttes oleks see ka vägagi loogiline, sest selleks ajaks on praegune konsool jämedalt 7 aastat vana ja aeg põlvkonna vahetuseks küps niikuinii. Suure tõenäosusega tuleb umbes samal ajal müüki ka uus Xbox.

Küll aga peab Sony tõsiselt mõtlema, millega Microsoftile ja Xboxile vastata, sest tundub, et Microsoft investeerib juba praegu tugevalt, et mängude ja konsoolide maailmas edukas olla. Suure mängutootja omandaine ja seeläbi kliendibaasi kasvatamine on selleks igatahes nutikas samm.