Astri Grupp: digihügieen peab olema igapäevatöö osa

#digihügieen #digikoristus #keskkonnasäästlikkus
4 min lugemine

Astri Grupp, kuhu kuuluvad Lõunakeskus, Pärnu Keskus, Fama ja Astri kaubanduskeskused Narvas kui ka Balti Jaama Turg ja Keskturg Tallinnas, võttis digikoristuspäevast osa tänavu grüpiüleselt. Astri Grupi turundusjuht Matthias Vutt toob välja, et digihügieen peaks muutuma meie igapäevarutiini osaks ning seda aitab näiteks hoida ka see, kui omavaheline suhtlus koondub ühte kindlasse keskkonda.

 

“Kuigi paljud meist on juba varasemalt kas iseseisvalt või koos tiimiga digitaalsest koristuspäevast osa võtnud, siis tänavu tegime seda esimest korda suuremalt ning grupiüleselt. Lisaks praktilistele põhjustele, miks me soovisime enda digitaalset tööruumi korda teha, mängis rolli ka see, et inimesed soovisid päris pikka aega kestnud pandeemia kõrval enda fookust ka mujale sättida. Loomulikult selline koristuspäev annab võimaluse üheskoos midagi head ja kasulikku teha,” lausus Vutt.

 

Rohetiimi fookuseks on keskkonnasäästlik areng

 

Kuigi üheks peamiseks põhjuseks oli inimeste suur soov midagi toredat ja kasulikku koos teha, haakus Vuti sõnul digitaalse jalajälje vähendamine ka Astri Grupi rohetiimi eesmärgiga. “Mõned aastad tagasi vaatasime enda grupiülesele tegevusele detailselt otsa ning selgelt joonistus välja, et üheks olulisemaks valdkonnaks on kujunemas keskkonnasäästlik areng. Kõik meid ümbritseva ruumi hoidmisega seotud teemad on väga tugevalt ka juhtkonna aruteludesse ja otsustesse põimunud, seda toetab loomulikult ühiskonnas kujunenud mõtteviis tarbida veel enam keskkonnasäästlikumalt. Seetõttu leidsimegi, et üheks heaks võimaluseks on osaleda digitaalsel koristuspäeval, sest lisaks füüsilisele prügile on uskumatult palju meie ümber ka digitaalset müra, mida me tegelikult üldse ei vaja,” rääkis Matthias Vutt.

“Meil on hea meel näha, et kõik ettevõtted, sealhulgas kaubanduskeskused, kes meie võrgustikku kuuluvad, tulid meie eesmärkide ja tegevustega kaasa. Meie ja partnerite vahel käib aktiivne dialoog nii digitaalsetes kanalites kui ka silmast-silma kohtudes – just seda viimast peame kõige väärtuslikumaks“.

 

Digikoristamisest võttis osa ka suur osa partneritest

 

Astri Gruppi kuulub üle tuhande partneri. Üheks suureks kasuteguriks on Vuti sõnul klientide ja partnerite kaasamisel selge kommunikatsioon ja elulised näited, mis aitavad ilmestada digitaalse jalajälje mõju.

“Meie majasisene statistika näitab, et koristuspäevast võttis osa suur osa meie partneritest. Saime digikoristuse kohta väga palju positiivset tagasisidet, lisaks kiideti ka selle kommunikeerimist, selgeid sõnumeid ja häid näiteid. Üks olulisemaid aspekte selliste koristustalgute puhul on nii-öelda vedaja roll, mille Telia enda pele võttis. Samas peab ka aktsioonis osalev ettevõte vajalikud detailid enda jaoks läbi mõtlema ja võimaldama oma töötajatele need tunnid, mis on vajalikud digitaalse tööruumi kordategemiseks. Oli suur rõõm jälgida, kuidas digikoristuspäeva jooksul muutusid meie pilvekeskkonnad järjest tühjemaks, mis tähendab, et meil oli ikka päris palju faile ja pilte, mida me tegelikult enam ei vaja.”

Vutt rõhutas, et selleks, et inimesed hakkaksid digihügieeni peale rohkem mõtlema, on oluline kõigepealt selgeks teha, milline on digiprügi tegelik mõju nii loodusele kui ka meie produktiivsusele.

„Õnneks on üle-eestiline digikoristuspäev need kõnekad faktid meie ette toonud ning see on kindlasti aidanud inimesi tegutsema panna. Meil mõni kolleeg koristas kohe neli päeva jutti, sest aastatega kogunenud digiprügi oli lihtsalt nii palju! Kui me ei jälgi, mida me pilvekeskkondades hoiame, kasvab failide maht ühel hetkel nii suureks, et ühest koristuspäevast enam ei piisa. Tegelikult peaks digihügieen muutuma meie igapäevarutiini osaks”.

 

Mida vähem suhtluskanaleid, seda parem

 

Kuigi viimase aasta jooksul on suhtlemine digikanalites tunduvalt paremaks muutunud, eriti tehnilisest aspektist vaadatuna, distantsilt töötades on siiski oluline, et inimesed saaksid ühenduses olla ühes kindlas kanalis.

„Mind ennast isiklikult häirib erinevate suhtluskeskkonade paljusus. Koroonaaeg ilmestas, kui palju meil neid tegelikult on – Skype, Microsoft Teams, Google Meet, Zoom, Slack ja teised. Ilmselt paljud meist on tunnetanud seda, kui suur väljakutse on enda tööpäeva kolme-nelja erineva digikanali vahel ära jagada. Kui kanaleid, kus me suhtleme ja infot jagame, on liiga palju, tekib oht, et info hajub erinevate keskkondade vahel ära ning me ei pruugi ühel hetkel vajalikke sõnumeid üles leida. Samas informatsiooni igasse kanalisse jagades, toodame kordades rohkem müra ja digipürgi. Seega tasub kokku leppida, millist kanalit sisemiseks suhtluseks kasutatakse,” ütles lõpetuseks Vutt.

 

Kuigi järgmine digitaalne koristuspäev toimub Telia eestvedamisel 2022. aasta jaanuaris, tasub enda seadmetest aeg-ajalt mittevajalikke andmeid ja faile kustutada. Soovitusi ja nippe selleks, kuidas oma seadmeid hooldada ning digiprügist vabastada, leiab Digitarga tehnoloogiaportaalist.