Spotify uus disain on natuke nagu TikTok, Instagram ja YouTube

#spotify
4 min lugemine

Muusikastriimingu platvorm tahab saada millekski palju enamaks kui muusika kuulamise äpiks.

Autor: Hardi Keerutaja

 

Justnimelt äpiks, sest desktopi-versioon tundub vähemalt esialgu tagaplaanile jäänud ja hästi ei kujutagi ette, kuidas praegune mobiilivaade suurel ekraanil välja nägema hakkaks.

Paljude jaoks iseenesestmõistetavalt telefonis kasutust leidev Spotify, läbis uuenduskuuri. Kogu sotsmeedia ja äpiarendus liigub jõuliselt visuaalsemaks, selle trendi suunanäitajaks on Põhjanaelana vilkuv TikTok ning tuules purjetav Instagram. Sellistes vetes ei jää ka teistel, vähemalt noortele suunatud äppidel üle muud, kui sama hoovusega kaasa seilata. Äpid on muutunud ühetaolisemaks juba pea kümmekond aastat. Üksteise populaarseid funktsioone võetakse üle, mille käigus muutuvad sotsmeedia hiiud võimalusterohkemaks, kuid ka järjest eristamatumaks.

 

 

Spotify uuel koduekraanil hakkab nägema pilte ja videosid, mis katavad pea kogu ekraani. Samas on nö pikemaks tehtud menüü, võimaldades skrollida pikemalt ja leida seeläbi lihtsamalt uut muusikat (ja ka liikuvat pilti). Kokkuvõttes on visuaalselt uue Spotify kasutamine palju rohkem sarnane TikTokile ja Instagramile. Kui läheb nii nagu läks eelmainitutega, siis ei suuda kasutajad lõpetada skrollimist ja seega otsivad ja loodetavasti ka leiavad rohkem uut muusikat.

Ja mitte ainult muusikat, vaid ka podcaste, audioraamatuid, kontserdite ülekandeid jm. Lisaks muusika ja muu tarbimisele on Spotify ka koduks kümnetele miljonitele artistidele-loojatele. Kui Spotify suutis edukalt tuua enda tiiva alla podcastid, olles populaarsuselt teine platvorm, kust jutusaateid kuulatakse, siis aastatepikkused ponnistused video-podcastide impordiks on ebaõnnestunud ning leidnud oma pesa YouTube`is.

Kes on Spotifyd aastaid kasutanud, on kindlasti märganud, kuidas üha uued asjad, mida ühte äppi on surutud, on teinud muusika kuulamise raskemaks, sest äppi ennast on raskem kasutada. Uus lahendus tundub andvat kõigele rohkem ruumi, sest üllatus-üllatus – kuigi telefonide ekraanid on läinud suuremaks, siis Spotify katsed suruda eri meediume muusikapleierisse, on olnud veel suuremad.

Ilmselt on kasutajaid, kes tahavadki ühest kohast kõik kätte saada nagu suurest kaubanduskeskusest, kus tuleb otsida asju taga mööda riiuleid. Kui tegu pole just kodupoega. Teisalt on oma võlu Nõmme turul, kus kommipood on tuttavas majakeses, kohupiima saab teisest. Lihasaali leiaks kinniseotud silmadega ka üles, sest see on kõige suurem hoone.

Pean tunnistama, et olen Spotify premiumi kasutaja juba vähemalt viis aastat, kuid unustan seda vahel käima panna nädalaid. Ma ei viitsi otsida uut muusikat ja see, mida pakutakse temaatiliste playlistide all, minu kuulamisajalool põhinevatel soovitustel, tujudel ja jumal teab millel, sealt ei leia ma kunagi midagi, mis parasjagu õige tunduks. See, mida ma kuulasin eile õhtul, ei ole see, mida kuulata järgmisel päeval tööl. Ja kui ma satun vahel harva kuulama näiteks vanakooli räppi, lugusid, mis tekitavad nostalgiat, siis sellest automaatne playlist kokku keevitada ja kuudeks mulle soovituslikuks jätta on täiesti mõttetu üritus. Muusika on maitse asi, nagu öeldakse, ja selle üle pole mõtet vaielda. Küll aga on teada, et Spotify tegi tohutud investeeringud, mis läksid selle alla, et pakkuda kasutajale midagi selle põhjal, mida ta on varem juba otsinud või laikinud, ei ole vilja kandnud. Võib-olla on veel minusuguseid, kellele meeldib mingi lugu, eriti olenemata žanrist, pigem loo kõla, autentsus, omapära ja midagi, mida ei saagi hästi sõnadesse panna. Spotify loeb aga südamevajutust kui märki, et ma tahan sarnaseid laule kuulda, aga see pole nii, sest nendes teistes lugudes pole seda miskit, mis mind võlus ja tulemuseks on pettumus.

Nüüd on aga Spotify uuel katsel ja et oma miljonid tagasi teenida, proovitakse pakkuda rohkem uut muusikat avastamiseks. See on iseenesest sümpaatne suund. Me kõik teame neid „tarku“ algoritme, mis korra mingit jopet guugeldades, hakkavad näitama ainult jopede reklaame, kuigi jope on juba ammu ära ostetud ja aastaaegki vahetunud.

Veel üks uuendus on „Smart Shuffle“, mis lisab sinu enda loodud playlistidesse ajutiselt uusi lugusid. Selle katsetamist ma ootan põnevusega, sest playlistid, mis ma koostan, kipuvad ajaga ära kuluma. Tekib huvi vahelduse vastu, mis paneb mind uut playlisti koostama. Kujutan ette, et näiteks ühisel istumisel, kus muusika mängib taustaks, oleks tore kuulda neid lugusid, mis mulle nagunii juba meeldivad ja lisaks ka midagi, mis võib-olla tekitab huvi.

Lõpetuseks pean ka kõiki, kes pole veel uut Spotifyd proovinud, hoiatama. Lisandunud on automaatne mängima hakkamine, nii nagu YouTube`i lehitsedes hakkavad videod ise mängima, nii hakkavad Spotifys nüüd lood ise mängima ja see on päris ootamatu – et mitte öelda ehmatav. Soovi korral saab selle õnneks välja lülitada, minnes seadetesse, valides Playback ja lülitades välja Autoplay nupu.