Telia on KIUD ringluspakenditega säästnud ligi 13 tonni pakendite prügi  

#keskkonnahoid #keskkonnamõju #KIUD #ringluspakend
3 min lugemine

KIUD on tekstiilijäätmetest valmistatud korduvkasutatav ringluspakend, mis on keskkonnasõbralik alternatiiv papp-pakendile. KIUDi kaasasutaja Kaie Kaas-Ojaveer selgitab, kuidas tarbijad ning ettevõtteid keskkonnasõbraliku valiku tegemisel nügida.

 

Miks otsustas KIUD alustada eelmisel aastal koostööd Teliaga?

Teliaga alustasime koostööd, kuna meie väärtushinnangud positiivsete muutuste läbiviimisel kattuvad. Telia on Eesti ühiskonnas nii julge suunanäitaja kui ka ambitsioonikate keskkonnaeesmärkidega ettevõte ning KIUD ringluspakendite kasutamine aitab kindlasti Teliat nendele eesmärkidele lähemale. Rõõm on tõdeda, et pakendite kogused ja ringluskiirus on kasvutrendis, mis annab kindlust liikuda uutesse teenustesse nagu näiteks seadmete remondi pakendid. Näeme koostööd Teliaga pikaajalise strateegilise partnerlusena ning usume, et suudame koos nügida Eestit resursse targalt taaskasutavaks paigaks. 

 

Telia on märtsi lõpu seisuga saatnud ringlusesse 7059 KIUD pakendit – mida tähendab selline kogus keskkonnamõju aspektist?

7060 korduspakendit 15 korda taaskasutades jääb tootmata 105 900 ühekordset papppakendit, mis säästab 11437,2 kilogrammi CO2-te ja pea 13 tonni pakendite prügi. Võrdluseks emiteerib umbes sarnasel määral CO2-te keskmine auto, mis sõidab ca 46 000 kilomeetrit. 

 

EU eesmärk on, et aastaks 2030 on 40% pakenditest korduvkasutatavad. Mida peaksid täna tegema ettevõtted, et eesmärgini jõuda ning kuidas võiks tarbijaid nügida keskkonnasõbralikuma valiku tegemisel?

Kõige kindlam viis pakendiprügi vähendamiseks on peatada ühekordsete pakendite liiga kergekäeline kasutamine, need e-kaubanduses maksustada ning pakkuda asemele toredaid ja mugava tagastusega korduspakendeid.Täna on turul juba mimeid keskkonnasõbralikemaid materjale võrreldes traditsioonilise papp- ja kilepakendiga nagu tekstiili-, lambavilla- ja seeneniidistiku pakendid ning on loodud ka erinevaid pakendiringluse süsteeme nagu Ringo, Baun ja KIUD koostöös Smartpost Itellaga. 

Ettevõtete seisukohas on kõige lihtsam alustada selllest, et viia kõik ettevõttesisesed pakendid, mis liiguvad teatud suletud ringis üle korduvkasutatavatele pakenditele. Järgmise sammuna tuleks nii e-poes kui ka füüsilises poes pakkuda tarbijatele korduspakendite valikuvõimalust. Et suur hulk inimesi selle muutusega kaasa läheks on vaja täita 2 tingimust: tagastamine peab olema ülimugav ning korduspakendi valik peab olema majanduslikult ahvatlevam. Mitte vähem tähtis pole ka fakt, et järjest enam tarbijad tegelikult soovib saada kaupu keskonnasäästlikes pakendites ning nõuvad ettevõtelt ka vastavaid lahendusi. Boonuseks pakuvad KIUD tekstiilsed pakendid inimestele veel emotsionaalset ja positiivset lahtipakkimise kogemust. 

 

Telia saadab kõik kuupakkumises olevad nutitelefonid ja -kellad tekstiilijäätmetest valmistatud KIUD ringluspakendis, mida saad korduvkasutada või tagastada Smartpost pakiautomaati ning teenida pakendiraha tagasi. 

 

Päisepilt: kiud.io