Varem või hiljem see juhtub: IT-spetsialist lahkub töölt. Mis valikud siis jäävad?

#it spetsialist #it teenusena
3 min lugemine

Mida teha, kui IT-inimene otsustab ettevõttest lahkuda? Palkate uue? Kuidas, kust ja mis raha eest? Eestis on puudu 7000 IT-inimest ja spetsialistid tahavad palka üle 7000 euro kuus.

 

Telia Eesti IT müügigrupi juht Toomas Põllupüü rääkis konverentsil Digital Hub äri arendamisest pidevas IT-ressursside puuduses.

Allikas: www.ituudised.ee Artikli autor: Indrek Kald

 

Olen viimased 16 aastat olnud tegev IT valdkonnas, kohtunud sadade tegevjuhtide, finantsjuhtide, IT juhtide ja IT spetsialistidega, et arutada, kuidas aidata nende äri arendada ja kõrvaldada takistusi eduteel.

Kirjeldan ühte konkreetset probleemi, mis juhtub varem või hiljem: teie IT-inimene lahkub ettevõttest. Põhjuseid võib olla mitmeid. Näiteks on mõni teine ettevõte või konkurent teinud IT-inimesele parema pakkumise. Üritate teha kõik võimaliku, et teda kinni hoida, aga lõpuks tunnistate, et ei suuda.

Või näiteks pärast haigust tööle tagasi tulemise asemel otsustab ta hoopis tervist parandada ja võtab aja taastumiseks. Mõnikord annab IT-inimene aga teada, et talle aitab, ta ei viitsi ega taha enam seda tööd teha, kuna tal on igav. Selle asemel otsustab ta hakata hoopis investoriks, ehitajaks või mõneks muuks meistrimeheks.

Olgem ausad, kes meist tahaks rääkida morbiidsetest olukordadest, mille tulemusena meil puudub IT-inimene ja me ei pääse ligi oma infosüsteemidele, kuna kõik paroolid olid ainult IT-inimese peas? Mis valikud siis on?

Valik number üks on see, mida sa ikka tavaliselt teed: hakkad värbama uut inimest. Siin on küll üks pisike probleem: nimelt Eesti tööjõuturul on puudu 7000 IT-inimest ja see olukord lähiajal ei leevene.

Rääkimata IT inimeste töötasudest. Viimase aasta jooksul on Fontese uuringu järgi kasvanud IT-alal palgad 12%. Juba algaja IT-mees tahab minimaalselt 2000 eurot saada, rääkimata spetsialistidest, kelle palk on üle 7000 euro kuus.

Valik number kaks on osta IT-teenus sisse. Sellel on mitmeid plusse, aga ka miinuseid. Plussidest alustades risk inimese lahkumisega kaob, paraneb ka dokumenteeritus ja saate endale oma ala spetsialistid. Mis omakorda tähendab, et kui teenusepakkujal peaks toimuma IT-inimeste vahetumine, jääb selle mõju teile pea märkamatuks.

Ent selleks peab teenusepakkuja omama teie infosüsteemidest väga head ülevaadet. See omakorda nõuab dokumenteerimist, et ühe inimese lahkudes saaks järgmine kohe tööd jätkata.

Kuna teil on tõenäoliselt palju infosüsteeme, siis suure tõenäosusega ei piisa sellest, et teil on ainult üks IT-inimene, kes oskab kõike. IT-spetsialist ei tea suure tõenäosusega Oracle’i andmebaasi või Java rakendusserveri administreerimisest tavaliselt midagi.

Kui teenusepakkujal on koolitatud spetsialistid, kes vajadusel saavad üksteist asendada ning infosüsteemid on hästi dokumenteeritud, siis on teie suurim mure see, et partnerfirma ei korraldaks tervele ettevõttele väljasõitu kohta, kus puudub internet.