Telia avab 21. detsembril Raplas Rappeli keskuse esisel alal oma digiesinduse. Maailma mastaabis ainulaadse välilahenduse toel on võimalik suhelda nii konsultandiga kui kätte saada soovitud seadmeid.

 

Telia ja Viljandi tehnoloogiaettevõtte Cleveroni koostöös sündinud digiesindus on maailmas ainulaadne lahendus, mille südames on Cleveroni uuenduslik, suure klienditeenindusekraaniga pakirobot. Esindusse sisenenud klient saab puutetundliku ekraani abil ühenduse Telia kõnekeskuse konsultandiga. Ekraani juurde kuuluva makselahenduse kaudu saab kaupade eest tasuda ning seejärel pakiroboti abiga seadmed kohe kaasa võtta. Eeltäidetud pakirobotist saab seejuures kätte nii digibokse, ruutereid, SIM-kaarte kui ka näiteks telefone.

Telia Eesti müügi- ja teenindusüksuse juhi Katre Liibergi sõnul on digiesinduste eesmärk hakata asuma regioonides, kus Telial täna esindust pole, aga klientidel on jätkuvalt soov oma seadmeid välja vahetada, uusi soetada või tellitud kaupa mugavalt kätte saada.

„Oleme otsinud võimalust taastada jätkusuutlikult oma kohalolek väiksemates linnades ja asulates üle Eesti. Regionaalne teeninduspunktide võrgustik on ühiskondlikust seisukohast väga oluline, kuid kahjuks pole seni kasutusel olnud lahendused äriliselt jätkusuutlikud. Meil on hea meel, et saame antud lubaduse täita, avades digiesinduse Raplas, parandades sellega teenuste ja teenindustoe regionaalset kättesaadavust ning samal ajal kasvatada inimeste seas digilahenduste kasutusoskust. Digiesinduste tulek on meie viis lahendada struktuurseid muresid innovaatilisel ja jätkusuutlikul moel,” ütles Liiberg.

Cleveroni ja Telia koostöö sai alguse 2020. aasta alguses. Tänavu maikuus avati esimene Telia digiesindus Tartu Lõunakeskuses, mille piloteerimise pealt on saadud klientide käest palju tagasisidet, kuidas loodud lahendus võiks veel paremini oma eesmärki täita.

„Cleveroni meeskond on koostöös Teliaga igapäevaselt töötanud selle nimel, et arendada valmis ka välitingimustesse sobiv digiesinduse lahendus ning mul on väga hea meel, et saame juba sel aastal avada Raplas esimese välise digiesinduse. Telia digiesindus on Cleveroni jaoks väga oluline koostööprojekt, millega saime võimaluse siseneda uude ärisegmenti ning mis loob ka Cleveronile globaalselt palju uusi võimalusi,” lisas Cleveroni projektijuht Arti Kütt.

Telia avab oma digiesinduse Raplas teisipäeval, 21. detsembril kell 12.00. Digiesindus on avatud tööpäeviti kell 10.00-19.00, laupäeviti 10.00-18.00 ja pühapäeviti 10.00-17.00. Kellaajad kehtivad kuni digiesinduse edasiste arendusteni, mille eesmärgiks on muuta lahendus ööpäevaringselt kasutatavaks.

 

ehk Digitaat on digitaalsete lugude pajataja. "Nimi on vastavuses minu vanusega, pikaajaliste kogemustega erisuguse digikraamiga ning sooviga ning oskustega pajatada lugusid" muigab ta. Ta usub, et hea tehnika peab kohanema inimesega, mitte vastupidi ehk intuitiivsus ennekõige – olgu siis tegu kasutajaliidese või disainiga. "Less is more," ütleb ta – efektiivsus ja säästlikkus on elementaarsed nii visuaalselt kui ka teostuslikult, st masin/aparaat võiks teha väiksema ressursiga enamat. Samuti soovitab ta, et töötavat asja parandada ei maksa. Oma argielus ei saa Digitaat üle ega ümber wifist ja 4G andmesidest, nutitelefonist iPhone ega ka digifotograafiast: "Ehk siis hetkel Sony RX100 II," loetleb ta kasulikke ja vajalikke tehnoloogiaid. "Kuigi olevikust ei saa rääkida minevikus, siis minu jaoks algas digimaailma avastamine ilmselt hetkest, kui müüsin maha oma HTC Desire HD ja soetasin omale esimese 5-tollise ekraaniga nutitelefoni Dell Streak 5. See oli moment, kus ma n-ö tavatarbija rollist siirdusin friigi-digimaailma," meenutab ta. "Igasugust tarkust on hea levitada," näeb ta endal olulist rolli. "Digitarkus on aga kaasaegne tarkuse vorm, millest paljud minu eakaaslased kipuvad ilma jääma. Teisi aidata ongi hea."