Ka välisreisil olles tekib vahel tahtmine või vajadus vaadata mõnd saadet, filmi või olla ühenduses sõpradega sotsiaalvõrgustikes. Paljudes riikides on ligipääs ka kiirele 4G-võrgule. Foto: TeliaSonera

Raport: Telia Eesti kuulub pakutava mobiilikogemuse arvestuses maailma TOP10 operaatori hulka

#mobiilikogemus #raport #Telia mobiilivõrk #Tutela
2 min lugemine

Rahvusvaheline mobiilivõrkude kvaliteeti analüüsiv ettevõte Tutela avaldas oktoobris värske ülevaate selle kohta, milliste operaatorite võrgus saab nautida maailma parimat mobiilikogemust ning Telia Eesti saavutas globaalses arvestuses kõrge 10. koha.

 

Tutela kogub ja mõõdab erinevate operaatorite mobiilivõrkudes pakutavat jõudlust, hindamaks, kui head kasutuskogemust pakub konkreetne võrk nõudlike rakenduste jaoks nagu näiteks grupivideo konverentsid ja veebimängud. Lisaks mõõdetakse võrgu reageerimiskiirust ehk nn hilistumist.

Hiljuti avaldatud raportis ongi võrreldud mobiilikasutajate kogemusi kogu maailmas ning lõpparuande koostamiseks viidi üle maailma läbi enam kui kaks miljardit mobiilivõrgu jõudlustesti, selgitab ettevõte oma aruande kokkuvõttes.

Raporti kohaselt jõudis maailma 10 parima mobiilikogemuse pakkuja hulka koguni üheksa Euroopa mobiilisideoperaatorit, nende seas Telia Soome ja Telia Eesti:

  1. TDC Net Denmark
  2. T-Mobile Netherlands
  3. Telenor Norway
  4. Vodafone Netherlands
  5. SKTelecom South Korea
  6. Telia Finland
  7. Swisscom Switzerland
  8. A1 Austria
  9. KPN Netherlands
  10.  Telia Estonia

Märkimisväärne on ka see, et 30 parima mobiilikogemuse pakkuja hulka jõudis koguni 5 erinevat Telia Company ettevõtet: lisaks Soomele ja Eestile veel Leedu, Taani ja Rootsi.

Parima mobiilikogemuse võrdluses saavutas Eesti ka riikide arvestuses kõrge 13. positsiooni:

  1. Taani
  2. Soome
  3. Lõuna-Korea
  4. Holland
  5. Austria
  6. Jaapan
  7. Šveits
  8. Norra
  9. Belgia
  10.  Rootsi
  11.  Tšehhi
  12.  Slovakkia
  13.  Eesti
  14.  Austraalia

Telia Eesti tehnoloogiajuhi Andre Visse sõnul on positiivne, et vahel jõutakse sääraste analüüside koostamisel ka ettevõtete, mitte pelgalt riikide tasandile.

„Samuti on konkreetse uuringu juures märgiline fakt, et kliendikogemust vaadeldakse terviklikult kogu riigi ulatuses ning seda just läbi kliendi seadmete, mitte üksikute võrgukvaliteedi mõõdikute – nagu näiteks keskmine andmeside kiirus –  alusel. Telia üks fookusi on olla kvaliteediliider ning selle nimel me investeerime igal aastal Eesti turule suurusjärgus 50 miljonit eurot. Tore on näha, et kuulume pakutava mobiilikogemuse arvestuses maailma absoluutsesse tippu,“ kommenteeris raportit Visse.