Tarbijate hinnangul on Eesti kõige jätkusuutlikum telekomibränd Telia

#jätkusuutlik telekomibränd #SB Insight #Telia
2 min lugemine

Märtsi lõpus avaldati Euroopa suurima sõltumatu brändiuuringu tulemused jätkusuutlikkuse valdkonnas, kust selgub, et Eesti kõige jätkusuutlikumaks telekommunikatsiooniettevõtteks peavad kohalikud tarbijad Teliat.

 

SB Insight poolt koostatud uuring hõlmas kaheksat riiki (Eesti, Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Norra, Taani, Holland) ja 1617 kaubamärki ning raporti koostamiseks viidi läbi ühtekokku 82 300 tarbijaintervjuud. Eestis seati erinevate jätkusuutlikkuse mõõdikute põhjal pingeritta 50 ettevõtet.

 

Eesti kõige jätkusuutlikumad brändid 2024     

  1. Rimi
  2. Coop
  3. Elron
  4. Tallink
  5. Kalev
  6. Põltsamaa Felix
  7. Telia

(allikas: SB Insight)

 

Eesti kõige jätkusuutlikumad telkod 2024

Brändi nimi     Koht üldises pingereas

Telia                            7.
Tele2                          39.
Elisa                           42.

(allikas: SB Insight)

Telia Eesti juriidilise üksuse ning jätkusuutlikkuse valdkonna juhi Kristiina Maasiku sõnul teeb seekordse uuringu tulemustega tutvudes heameelt see, et lisaks selgele esikohale telekomibrändide seas saavutas Telia üldises pingereas väga kõrge 7. koha.

“Oleme aastate jooksul üha tõsisemalt panustanud äritegevuse jätkusuutlikumaks muutmisse, alustades näiteks keskkonnajalajälje vähendamisest ja jätkates ringmajanduse põhimõtete rakendamisega oma äris. Muu hulgas alustasime eelmisel aastal seni ühe suurima keskkonnaalase projektiga, mille eesmärgiks on rajada koostöös Sunlyga ligemale 100 Telia mobiilimasti juurde päikesepargid, mis varustavad meie mobiiliteenuseid taastuvenergiaga. Tänaseks on enam kui pooled neist päikeseparkidest juba töös” märkis Maasik.

Lisaks tõi Maasik positiivse poole pealt välja, et kasvutrendi näitab nende klientide hulk, kes eelistavad Teliast arvutit või telefoni ostes uuskasutatud seadmeid, mille keskkonnajalajälg on märksa väiksem kui uutel seadmetel. Samuti on tõusuteel nende inimeste arv, kes mõistavad, miks on oluline vähendada digiprügi.

Mõnevõrra murelikumaks teeb taustal aga teadmine, et jätkusuutlikkuse oluliseks pidamine on kohalike tarbijate hulgas viimastel aastatel selle uuringu kohaselt mõnevõrra kahanenud.

“Viimastel aastatel on maailma ja sellega koos ka tarbijaid tabanud mitmed suured väljakutsed, olgu selleks siis olulised muutused julgeolekuolukorras või tavapärasest kordades kiirem inflatsioon. Võib arvata, et need arengud mõjutavad ka inimeste valmisolekut teha oma ostuvalikuid jätkusuutlikkusest lähtuvalt. Omalt poolt kinnitame, et Telia jätkab erinevate projektide ja tegevustega, mis aitavad muuta nii meie ettevõtte, töötajate kui ka klientide igapäevaelu kestlikumaks,” lisas Maasik.