Telia säästab tänu rohelistele sammudele sadu tuhandeid eurosid aastas

#digitaliseerimine #jäätmevaba #keskkonnasõbralik #sertifikaat #Tarmo Kärsna #Telia Eesti
6 min lugemine

IT- ja telekommunikatsioonifirma Telia on käivitanud Eestis terve rea tegevusi ja lahendusi, mis aitavad tegutseda keskkonnasõbralikult ning hoida igal aastal kokku sadu tuhandeid eurosid.

 

“Telia on Eesti mõistes suur ettevõte, andes tööd ligemale 1800 inimesele. Seetõttu on igal otsusel ja sammul, mis tööandja teeb ainuüksi oma töötajate suunal, üsna suur mõju,” ütles Telia Eesti ärikliendiüksuse juht Tarmo Kärsna.

Viimaste aastate üks suuremaid kokkuhoiu kohti tekkis ettevõttel uude büroohoonesse kolimisel 2017. aasta kevadel. Selle tulemusel koondusid ühte majja inimesed, kes varem töötasid kolmes-neljas kontorihoones Tallinna eri paigus. Varem tähendas see, et igal aastal tuli ainuüksi koosolekute ja teiste töiste asjatoimetuste tõttu töötajatel maha sõita tuhandeid kilomeetreid, millele kulus suur hulk kütuseliitreid. Lisaks veel sõitmisele kulunud aeg ja raha, näiteks taksoteenuse puhul. 

Kuid transpordi ja muu logistika pealt saadav kokkuhoid on tegelikult vaid üks osa sellest, mida uus büroohoone võimaldab. Tegelikkuses on neid lahendusi ja võimalusi, kuidas efektiivsemalt ja säästlikumalt oma igapäevast tööd teha, oluliselt rohkem.

 

Eesmärk: muuta tegevus aastaks 2030 CO2 emissiooni- ja jäätmevabaks

Sel nädalal tutvustati kõigis Telia Company grupi ettevõtetes kontserni keskkonnasõbralike tegevuste eesmärke aastani 2030.  Ka siin on võetud ambitsioonikad sihid: muuta oma tegevus aastaks 2030 nii CO2 emissiooni kui ka jäätmevabaks vastutustundliku digitaliseerimise kaudu, millesse panustavad kõik töötajad. Nende eesmärkideni jõudmiseks tuleb igal grupi riigil reaalsete tegevustega initsiatiivi näidata ning kaasata selle saavutamiseks nii kliente kui ka koostööpartnereid.

Eestis on Telial juba ka esimesed eesmärgid selles vaates seatud: näiteks muuta oma esinduste töö paberivabaks, vähendada veelgi paberarvete hulka, viia läbi digitaalseid koristuspäevi, soodustada digitaalset jaekaubandust jpm.

Üks suur ja eraldiseisev ettevõtmine on Telial Eestis seotud uue ning keskkonnasõbraliku  andmekeskuse ehitamisega.

Tarmo Kärsna kinnitusel saab iga ettevõte – olenemata valdkonnast või suurusest – oma tegevust efektiivsemaks ja keskkonnasõbralikumaks muuta. Alustada saab seejuures kõige väiksematest ja lihtsamatest asjadest, olgu see siis printerisse pandav paber või väljavahetatav elektripirn.

Meie hoiame tänu eelkirjeldatud lahendustele aastas kokku suure hulga loodusressursse, aga ka raha, mida saame kasutada oma toodete-teenuste arendamiseks ja investeeringute tegemiseks.

 

Telia praktikad, kuidas asju efektiivselt ja keskkonda säästvalt teha:

  • Telia uus kontorihoone on energiasäästlik, saades sõltuvalt aastaajast ca 50% oma jahutus- ja soojusenergiast maa seest
  • Valdav osa uue hoone valgustitest töötavad LED-tehnoloogial. Kogu hoone nõupidamisruumide ning 1. ja 2. korruse üldalade ja konverentsikeskuse valgustuse juhtimine toimub DALI-süsteemi abil, mis annab võimaluse vastavalt vajadusele sobivaid valgusrežiime valida
  • Hoone kõik 14 korrust on varustatud elektriliste ruloodega. Näiteks suvel võimaldab see kaitsta maja varahommikustel tundidel ebavajaliku päikesesoojuse eest ja vähendada seega hoone jahutamise vajadust
  • Terves hoones on kasutusel Paxxo prügisorteerimise süsteemid. Esmalt aitab see kaasa kilekottide minimaalsele kasutamisele. Paxxo süsteemi esindaja kinnitusel hoiab Telia tänu sellele aastas kokku enam kui 4,5 tonni ulatuses CO2-t. Teisalt seisneb Paxxo süsteemi kasutegur selles, et aitab kaasa inimeste harjumusele prügi sorteerida. Lisaks aitab sorteerimissüsteem oluliselt vähendada koristajate töötunde, sest 700 lauaaluse prügikorvi asemel tuleb tühjendada vaid ca 50 prügikotti
  • Terves ettevõttes on kasutusel üleliigset printimist vältiv turvaline printimislahendus, mis võimaldab prinditava materjali kätte saada siis ja sealt, kus seda parasjagu vajatakse. Majasiseselt on juurutatud ka erinevaid elektroonilisi tööprotsesse, et viia töötajate printimise ja paberikasutuse vajadus minimaalsele tasemele. Tänu sellele lähenemisele on Telia hoidnud aastate jooksul kokku miljoneid lehti paberit
  • Telia Sõle tänava ja Sõpruse puiestee büroohoonete kütmisel kasutatakse serveriruumide energiat
  • Telia hoonete jahutussüsteemides ei kasutata konditsioneeritud õhku
  • Telia esinduste puhul on eesmärk muuta need paberivabaks, kaotada paberkottide kasutamine ning muuta kliendikingitused „roheliseks“
  • Alates 2016. aastast kasutab Telia rohelist energiat
  • Aidata võrgu ehituse ja tehnoloogiate arendamise toel kaasa ühiskonna ja majanduse digitaliseerimisele, mis omakorda võimaldab tegutseda efektiivsemalt ja säästlikumalt
  • Tartu uue büroohoone ehitamisel on aluseks võetud efektiivne ja keskkonnasäästlik lähenemine, nagu ka Telia Tallinna peakontori puhul
  • Telia büroohoonete lõunalauas toimub iseteenindus ning igaüks tõstab endale seda, mida soovib ja nii palju, kui soovib. Tänu sellele ei toimu ka toidu raiskamist,  mis n-ö sundportsudega on sageli paratamatu.
  • Telia kontorihoonetes spordiklubisid ei ole, selle eest on Telia Spordiklubi vahendusel kokku lepitud soodsad sportimistingimused üle Eesti kümnetes spordiklubides, mis annab suurema valikuvabaduse tegeleda lemmikalaga just seal, kus selleks sobiv aeg ja koht. Kuid majas on kõik tingimused, et tulla tööle ratta või rulaga, käia duši all ja lipata töökorrusele spordirajaks kujundatud trepikojast – 14 korrust põlvetõstejooksu annab päevale värske alguse ja hoiab kokku nii mõnegi liftiootamisele kuluva närviraku
  •  Uue ja keskkonnasõbraliku andmekeskuse rajamine Eestisse
  •  Klientide ja partnerite keskkonnaalase teadlikkuse tõstmine ja nende koolitamine

 

Telia sai ühe esimese suurfirmana Eestis hinnatud sertifikaadi


Hiljuti väljastas sertifitseerimisfirma Bureau Veritas Teliale energiajuhtimissüsteemi sertifikaadi (ISO50001) ning Telia Eestist sai esimene Telia grupi ettevõte, kellele see omistatud on.

“Euroopas kogub ISO50001 sertifitseeritus aina suuremat populaarsust ning Eestis on Telia üks esimesi suurettevõtteid, kes on kõnealuse sertifikaadi saanud,” märkis Tarmo Kärsna.

Lühidalt öeldes on energiajuhtimissüsteemi sertifikaat kinnituseks sellele, et Telia pakub Eestis kvaliteetseid ning keskkonna- ja energiasõbralikke tooteid ja teenuseid. Selleks, et nimetatud tunnustus saada, peab olema äriühingul täidetud terve rida nõudeid.

“Energiajuhtimissüsteemi arendamise raames oleme kaardistanud kõik oma olulisemad ja energiamahukamad valdkonnad ning püstitanud pikaajalised eesmärgid ja tegevusplaanid. Mõõdame pidevalt oma energiatarbimist ja tegevuste mõju ning otsime uusi säästlikumaid tehnoloogiaid ja lahendusi. Näiteks meie uus büroohoone Tartus tuleb energiasäästlik, nagu seda on Tallinna peakontor. Lisaks pöörame investeeringuid planeerides suurt tähelepanu vanade  tehnoloogiate sulgemisele ning efektiivsemate transpordivahendite kasutusele võtmisele. Kõige selle kõrval on oluline roll töötajate teadlikkusel: igaüks meist saab energiat säästa, kustutades näiteks tuled,” selgitas Kärsna.

 

Digitark koondab tehnoloogiateadlikke ja -huvilisi toimetajaid, kes otsivad üles põnevaimad ja kasulikumad tehnoloogiakillud Eestist ja laiast maailmast, et sinu elu oleks lihtsam, mugavam, toredam ja turvalisem.