Kuidas on Telia võrgud esimestel kriisinädalatel vastu pidanud?

#andmeside #eriolukord #internet #võrk
3 min lugemine

Juba kaks nädalat kehtinud eriolukord on tuntavalt mõjutanud ka sideteenuste kasutusaktiivsust ning eriti hästi on muutused näha mobiilsideteenuste vaates.

Loo autor: Andre Visse, Telia tehnoloogiajuht

 

Näiteks kasutatakse Telia 4G võrgus mobiilset internetti ca kolmandiku võrra enam kui enne kriisi. Veelgi suuremad kasvunumbrid vaatavad vastu mobiilse kõneside poolelt, kus mahud on kasvanud ca 50%. Telia püsiinterneti võrgus on koormused kasvanud keskmiselt 15-25%. Andmesidemahud on mobiilivõrgus eriti tuntavalt kasvanud just päevasel ajal, kuna paljud inimesed teevad kaugtööd ning tuhanded kooliõpilased on e-õppel. Samas on ka õhtusel perioodil andmemahu kasutusaktiivsus suurem, kuna kinod ja teatrid  on suletud ning kodusel meelelahutusel seetõttu olulisem roll kanda.

Muutunud on ka mobiilivõrgu geograafiline kasutus päevastel tundidel. Kasutus on tavapärasest madalam linnades ning oluliselt on kasvanud andmeside kasutus linnade ümbruses ja maapiirkondades.

 

Kuigi andme- ja kõneside mahud on tavapärasest kümneid protsente kõrgemad, on Telia sidevõrkude kvaliteedinäitajad endiselt kõrgel tasemel.

 

Oleme täna olukorras, kus tuhanded inimesed töötavad kodukontoris ning tuhanded lapsed on suunatud e-õppele, mistõttu on koormused sidevõrkudele kasvamas. Seega kui teie koduni ulatub kaabliühendus, soovitame kodus viibides kasutada interneti tarbimiseks kaabli- ja WiFi-ühendust. Kui aga asute piirkonnas, kuhu kaablivõrk ei ulatu, siis palume eriti päevasel ajal kasutada mobiilset internetti vastutustundlikult ning prioritiseerida tööks ja koduõppeks vajalikke tegevusi.

Olukord on tekitanud palju küsimusi ning tõusnud on ka meie kõnekeskuse ja IT-toe koormus, kuid kõik meie kliendid said abi ja klienditoe vastuvõtuvõime on endiselt väga heal tasemel. Paljud ettevõtted olid sunnitud muutma oma töökorraldust ning töötajad, kelle töö iseloom seda lubab, olid suunatud kodukontorisse. Meie IT-toe spetsialistid lahendasid valdavalt kaugtöökohtade seadistamisega seotud küsimusi.

Oleme algatanud täiendavaid tegevusi, et oma teenuste kvaliteeti hoida ja tõsta. Näiteks valmistame ette täiendavat 4G välisruuterite ja antennide pakkumist nende piirkondade klientidele, kes sõltuvalt suuresti vaid mobiilsest internetist. Nimetatud lisaseadmed aitavad parandada ka suurenenud kasutusmahtude juures mobiilse andmeside kvaliteeti.

Lisaks jätkab Telia täiendavate mahtude lisamist oma 4G mobiilivõrku. Näiteks eelnevatel nädalal toimusid mahtude suurendamised Ilmatsalus, Viimsis, Viljandis, Taeblas, Pärnumaal Uulus, Ahastes ja Alustes, Raplamaal Kaius, Ida-Virumaal Maidlas. Lisaks veel Viljandimaal Lilli külas ja Lehtmetsa-Jäneda piirkonnas. Eelmisel nädalal said täiendavat ressurssi juurde Papsaare (Pärnumaa), Külitse (Tartumaa), Melliste (Tartumaa), Muuga, Tilgu str (Rannamõisa), Pärispea (Harjumaa), Kloogaranna (Harjumaa), Partsi (Põlvamaa), Palivere (Läänemaa), Sulbi (Võrumaa), Abja-Paluoja (Viljandimaa), Kadrina (Lääne-Virumaa).