Hitiks kujunenud „Barbie“ vastandab fantaasiat ja päriselu 

#Barbie #Telia videolaenutus
3 min lugemine

Telia videolaenutusse lisandus selle aasta hittfilm „Barbie“, mis suvel üle kogu maailma populaarsust kogus ja endaga suure roosamanna laine kaasa tõi. 

 

Režissöör Greta Gerwigi (“Lady Bird”, “Little Women”) seiklusliku fantaasiakomöödia sisu hoiti pikalt saladuses, et inimestes rohkem huvi tekitada. Vihjati vaid nii palju, et filmis satuvad Barbie ja Ken täiuslikust Barbie-maailmast pärismaailma, kus tuleb silmitsi seista mitmete väljakutsetega. 

Filmist selgus aga, et Barbie ja Ken ei satu pärismaailma sugugi niisama. Põhjus peitub hoopis Barbie ootamatus eksistentsiaalses kriisis – ta näeb unes surma, nutab esimest korda elus ja hakkab kahtlema nii endas kui ka ennast ümbritsevas. Selline käitumine ei lähe aga sugugi kokku teiste Barbiede piltilusa elu ja enesekindlusega. 

Barbie soovib olukorda parandada ja läheb pärismaailma vastuseid otsima. Omaalgatuslikult läheb temaga kaasa Ken, kes samuti pärismaailmast uusi ideid leiab. Ja neid siis Barbie-maal rakendada proovib. Peaosades säravad (tõesti säravad!) Margot Robbie ja Ryan Gosling, kes olid rollidesse suurepäraselt valitud. 

Kuigi pealkirjast võib tunduda, et tegu on lastefilmiga, on linateos eelkõige suunatud siiski täiskasvanutele, kes võib-olla ka ise kunagi Barbiedega mängisid ja nüüd nostalgiliselt lapsepõlve meenutavad. 

Lisaks puudutatakse filmis selliseid teemasid nagu sooline ebavõrdsus, feminism, patriarhaalsus jms. Barbiest luuakse filmis feminismi ikoon – ta on keegi, kes võib olla ükskõik kes ja suudab ükskõik mida. Sellest peaksid innustuma ka väikesed lapsed, kes Barbie-nukuga mängides mõistavad, et neilegi on kõik teed siin elus valla. 

Samas tõdetakse, et inimese elu ei ole nii lihtne midagi ning toime tuleb tulla nii tõusude kui ka mõõnadega. Lisaks heidetakse filmis kriitiline pilk patriarhaalsele ühiskonnale ning jõutakse lõpuks tõdemusele, et see hävitab ühiselt nii mehi kui ka naisi. 

Kõik need teemad on aga ära pakendatud meeleolukasse, kaasahaaravasse ja roosasse pakendisse. Mõnes mõttes võib filmi võtta ka kui Matteli ja Barbie mainekujundusprojekti – Barbiede müüginumbrid on aastate jooksul langenud, filmi mõjul tabas maailma aga taas Barbie-hullus. 

 

Filmist sai kiirelt ülemaailmne fenomen 

Ja see oli tõesti Barbie hiidlaine, mis maailmas lahti läks. Eestis võib olla natuke vähem, kuid ka siinsed elanikud ei jäänud Barbie-lainetusest puutumata. Brändid meelitasid kliente ostma Barbie erikollektsioone – olgu selleks siis riided, ehted, eripakkumised söögikohtades vms.  

Barbie- ja roosahullus jõudis kõikjale ning ka „Barbie“ kinoseansid täitusid roosat kandvate filminautijatega. Vaimustust kajastasid muidugi ka vaatajanumbrid, millega „Barbie“ mitmeid rekordeid purustas. 

Time kirjutab, et „Barbie“ tõi avanädalavahetusega rohkem kassatulu kui ükski teine sel aastal linastunud film. Lisaks kuulub filmile läbi aegade edukaim naisrežissööri filmi avapaugu tiitel. 

Õige pea haaras „Barbie“ endale ka selle aasta edukaima filmi tiitli ning film teenis üle miljardi dollari kassatulu. Eestiski oli film väga edukas, püsides nädalaid vaadatavuse edetabelite eesotsas ja kogudes umbes 150 000 külastust.

Linateos hinnati ka päris heaks. Lehel Rotten Tomatoes on tavavaatajad andnud filmile hindeks 83/100. Kriitikud on aga olnud isegi heldemad ja hinnanud „Barbie“ 88 punkti vääriliseks. 

 

Filmi „Barbie“ saab tellida Telia TV videolaenutusest.