5 nõuannet turvalisemaks ostlemiseks internetis

#e-poed #internet #ostlemine
2 min lugemine

Pikaleveninud epideemia on endaga kaasa toonud mitmesuguseid muutuseid meie igapäevases elus. Mõned neist negatiivsed, teised aga positiivsed. Üheks positiivsemaks trendiks võib kindlasti pidada internetis ostlemise populaarsuse märgatavat kasvu.

 

Paljude jaoks on aga veebis ostlemise kogemus esmakordne ning nad pole teadlikud sellega kaasnevatest võimalikest ohtudest. Seepärast pakume allpool mõned nõuanded, mis teeksid ostlemise turvalisemaks.

 

Väldi tundmatute pakkumisi

Kui postkasti potsatab ahvatlev pakkumine täiesti tundmatult firmalt, siis on parem seda ignoreerida. Eriti oluline on mitte vajutada nendes pakkumistes sisaldavatele linkidele, mis võivad nakatada arvuti pahavaraga või näpata kasutaja isikuandmed.

 

Ettevaatust liiga heade pakkumistega

Kui sattud võõrale veebilehele, millel on liiga head pakkumised, siis tasub olla eriti ettevaatlik, sest tasuta lõunaid reeglina ei ole. Kõige nutikam on guugeldada firma nime ja lugeda reaktsioone. Juhul, kui veebiotsing tulemusi ei anna, siis tasub proovida võtta firmaga otseühendust. Ära kanna ostu eest raha üle, enne kui oled 100% kindel.

 

Kasuta ainult turvalisi veebilehti

Oma krediitkaardi andmeid sisesta ainult veebilehtedel, mida sa usaldad. Ebausaldusväärsetesse kätesse sattunud krediitkaardi info võib põhjustada märkimisväärset materiaalset kahju või paremal juhul kuhjaga närvikulu ja sekeldusi.

 

Erinevad kontod – erinevad paroolid

Kasuta oma erinevatel kliendikontodel erinevaid paroole. Kui mõne firma andmebaas satub kurikaelte kätte, siis ei pääse viimased su paroolidega ligi teistele kontodele, panka või kasvõi sinu meilidele.

 

Parool olgu tugev

Mida suuremate väärtustega on seotud sinu konto, seda tugevamat parooli kasuta. Ühtlasi veendu, et sinu võrguühendus oleks turvaline. See tähendab, et maksete sooritamisel ära tee seda tasuta WiFi-t kasutades avalikes kohtades nagu näiteks kohvikud vms avalikud kohad.

ehk Digitaat on digitaalsete lugude pajataja. "Nimi on vastavuses minu vanusega, pikaajaliste kogemustega erisuguse digikraamiga ning sooviga ning oskustega pajatada lugusid" muigab ta. Ta usub, et hea tehnika peab kohanema inimesega, mitte vastupidi ehk intuitiivsus ennekõige – olgu siis tegu kasutajaliidese või disainiga. "Less is more," ütleb ta – efektiivsus ja säästlikkus on elementaarsed nii visuaalselt kui ka teostuslikult, st masin/aparaat võiks teha väiksema ressursiga enamat. Samuti soovitab ta, et töötavat asja parandada ei maksa. Oma argielus ei saa Digitaat üle ega ümber wifist ja 4G andmesidest, nutitelefonist iPhone ega ka digifotograafiast: "Ehk siis hetkel Sony RX100 II," loetleb ta kasulikke ja vajalikke tehnoloogiaid. "Kuigi olevikust ei saa rääkida minevikus, siis minu jaoks algas digimaailma avastamine ilmselt hetkest, kui müüsin maha oma HTC Desire HD ja soetasin omale esimese 5-tollise ekraaniga nutitelefoni Dell Streak 5. See oli moment, kus ma n-ö tavatarbija rollist siirdusin friigi-digimaailma," meenutab ta. "Igasugust tarkust on hea levitada," näeb ta endal olulist rolli. "Digitarkus on aga kaasaegne tarkuse vorm, millest paljud minu eakaaslased kipuvad ilma jääma. Teisi aidata ongi hea."